Неділя, 22.10.2017, 07:31
Управління освіти, релігій та у справах національностей
виконавчого комітету Хустської міської ради
Головна Мій профільРеєстрація ВихідВхід
Ви увійшли як Гість · Група "Гості"Вітаю Вас, Гість · RSS
Меню сайту
Форма входу
Пошук
Календар
«  Травень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Хустська МР
МОНМС
ЦОЯО
Президент
ЗІППО
ЗакОда
Педпреса
Урядовий портал
для юних громадян
osvita.ua
погода в Хусті
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
 
Головна » 2015 » Травень » 14 » Дослід – як засіб пізнання світу
12:39
Дослід – як засіб пізнання світу

,,Дослід  – як засіб пізнання світу”

,,Скажи мені- і я забуду,
Покажи мені - і я запам’ятаю,
Дай спробувати - і я зрозумію”
Китайське прислів'я

Щодня сучасна людина потрапляє під інформаційний шквал. Щоб опрацювати отриману інформацію, їй необхідно воло¬діти певними вміннями та пізнавальними навичками. Тому сьогодні одним з актуальних завдань, що стоять перед педагогами, є вдоскона¬лення роботи з пізнавального розвитку дошкільників.
         Уже у старшо¬му дошкільному віці помітно підвищуються можливості пізнавальної діяльності, зростає пізнавальна активність дітей, яка може бути реалі¬зована через пошуково-дослідницьку діяльність. Адже саме цей вид діяльності вдало поєднує чутливість і діяльність, які є основою розу¬мового розвитку дошкільника.
У ході дослідницько-пошукової діяльності вихователь спільно з дітьми може досліджувати явище або об'єкт, змінювати умови їх іс¬нування, ситуації та засоби дослідження. Для дітей стає доступним те, що в об'єктивно існуючій природі не піддається спостереженню.
З огляду на це можна виділити  основну пізнавальну функцію пошуково-дослідницької діяльності - виявлення і демонстрація зв'язків, недоступних для органів чуття дитини. Адже пошуково-дослідницька діяльність передбачає розв'язання дошкільни¬ками ситуацій за допомогою проведення дослідів, під час яких діти задіюють свій чуттєвий досвід, самостійно аналізують результати, роблять умовиводи, пізнають сутність того чи того явища.
Крім цього, пошуково-дослідницька діяльність сприяє удоско¬наленню пам'яті дітей, активізації їхніх розумових процесів, стиму¬лює розвиток у них мовленнєвих навичок. А отже, у дітей накопи¬чується досвід розумових дій та операцій, тобто формуються розу¬мові уміння.
Завдання нас дорослих, які організовують пошуково-дослідницьку діяльність, - допомогти дітям:
- систематизувати та поглибити знання;
- засвоїти нові способи пізнавальної діяльності;
- усвідомити причинно-наслідкові зв'язки, які недоступні для органів чуття дитини;
- узагальнити власний досвід.
    Саме цим завданням був підпорядкований міський практично-теоретичний семінар вихователів груп старшого дошкільного віку на тему ,,Метод експериментування – локальна технологія навчання дошкільників”, який нещодавно відбувся у Хустському дошкільному навчальному закладі (яслах-садку) №7 ,,Бджілка”.
Молодий вихователь Мункачій Еріка Іванівна провела заняття з розділу ,,Пізнавальний розвиток. Ознайомлення з природою” на тему ,,Три стихії”. Мета цього заняття передбачала розширення та узагальннення уявлення дітей про явища навколишнього світу, зокрема, властивості трьох природніх стихій: води, повітря, грунту; багатогранність значення їх у житті людей, тварин, рослин; розширення уявлення дітей про використання води, повітря, ґрунту, про роль цих стихій у природі, та їх значення для всього живого; формування екологічного світорозуміння дошкільників через пошуково-дослідницьку діяльність; удосконалення вміння проводити нескладні досліди, спонукання малят досліджувати світ усіма доступними способами.
    На занятті використано багато методів та прийомів, а саме: робота з панно з картинками, слухання  звуків природних  стихій (фонозаписи), схеми дослідів, інвентар для дослідів та ряд інших дидактичних матеріалів. Протягом заняття діти показали неабиякі знання та вміння спостерігати та досліджувати  світ природи з використанням різних аналізаторів (слухових, зорових і тактильних), формулювали припущення, висновки за побаченим у результаті експериментування.
    Учасники міського семінару, вихователі старших груп ДНЗ міста, відмітили якісну підготовку проведення заходу. Змістовною та повчальною для молодих  та досвідчених педагогів-дошкільників стала доповідь на тему ,,Дослід (експеримент) – як засіб пізнання світу. Класифікація, структура та етапи проведення досліду”, який підготувала вихователь Доромбей Л.І.
Особливу увагу вихователів старших дошкільних груп, під час теоретичної частини семінару, керівник міського методичного об’єднання Брижань С.П. (вихователь-методист ДНЗ (сел-садка) №1 ,,Малятко”) звернула на структурні етапи підготовки та проведення будь-якого експерименту: гіпотеза, власне дослідницько-експериментальна діяльність, висновки за наслідками досліду та опрівняння їх результатів із припущеннями (гіпотезою).
Належну оцінку проведеному семінару дала головний спеціаліст управління освіти, релігій та у спарвах національностей Косик С.Ю., вона зазначила, що вміння активно вивчати навколишній світ шляхом експериментування неабияк сприяє формуванню пізнавальної діяльності майбутніх школярів та стане в нагоді під час майбутнього шкільного навчання.


В.о. завідувача ДНЗ (ясел-садка) №7
,,Бджілка” М.І.Вайнраух

 

Переглядів: 231 | Додав: osvita | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Copyright MyCorp © 2017
Створити безкоштовний сайт на uCoz